Webstránky

Ako založiť a spravovať Facebook Obchod

Facebook

Často dostávame otázku od našich zákazníkov: Čo je to Facebook Obchod (Marketplace)? Preto sme sa rozhodli napísať tento článok a objasniť tento pojem - je to ďalší, a podľa našich skúseností veľmi zaujímavý, predajný kanál pre vaše produkty. Aj keď v našich končinách (zatiaľ) s obmedzenou funkčnosťou...

Ako vytvoriť Facebook Obchod

Prečo si vytvoriť Facebook Obchod? 

Stále viac ľudí používa Facebook vo svojich smartfónoch kedykoľvek a hlavne kdekoľvek sú, teda aj na miestach bez kvalitného internetového pripojenia. Preto je dôležitá rýchlosť načítania webstránok a tu býva najväčší problém pre niektoré e-shopy. Keď aj návštevníci zavítajú do ich e-shopu, viac ako tretina ihneď odchádza, pretože požadovaná stránka sa pomaly načítava. Práve preto je vhodný Facebook Obchod, v ktorom sa položky rýchlo načítavajú a korektne zobrazujú na všetkých zariadeniach. Ďalším dôvodom môže byť aj fakt, že potrebujete uľahčiť cestu zákazníkov k vašim produktom, pretože môžu vyhľadávať produkty bez toho aby opustili Facebook, teda ďalší (nezávislý) predajný kanál.

Poďme teda založiť Facebook Obchod

Podľa zvolenej šablóny vašej stránky už záložku Obchod buď máte aktivovanú alebo si ju musíte pridať. Kliknite na Nastavenia, ďalej Šablóny a Karty a tu si môžete zmeniť šablónu celej stránky alebo iba pridať kartu na existujúcu stránku.
Facebook Obchod - pridanie karty alebo zmena šablóny

Ďalej postupujeme už podľa pokynov: prečítame si a odsúhlasime podmienky.
Facebook Obchod - odsúhlasenie podmienok
Nastavenie samotného obchdou. Ak máte vlastný e-shop, zvoľte Prejsť do pokladnice na inom webe. Ak nevlastníte žiadny e-shop, zvoľte možnosť Správa predajcovi:
Facebook Obchod - nastavenie obchodu
V poslednom kroku si zvolíme menu (EUR), to je jasné. Hotovo!
Facebook Obchod - obchod vytvorený
Obchod máme vytvorený, môžeme sa venovať Produktom. Všetky informácie o produktoch je zatiaľ možné vkladať iba manuálne. Začneme vložením minimálne jednej fotografie (FB doporučuje štvorcový formát, rozlíšenie 1024x1024, biele pozadie, produkt zblízka a môžu ho zachycovať v reálnych situáciách pri používaní). Fotografie je možné neskôr editovať (pridať filter, orezať, pridať alternatívny popisok alebo nálepku), rovnako  je možné vložiť aj video. Ďalej vyplníme názov, cenu, prípadne akciovú cenu (chybný preklad: Tento produkt je v predaji), pridáme jedinečný popis. Určite pridávajte jedinečné (svoje) popisy aby ste sa odlíšili od konkurencie. Ak chcete zdieľať produkt na vlastnej stránke, môžete to aktivovať označením položky "Zdieľať tento produkt na vašej stránke" - ale opatrne s týmto výberom, aby ste svoju stránku nemali vytapetovanú desiatkami, v horšom prípade stovkami produktov - to asi nechcete. Ale občas sa táto funkcia môže hodiť. Označíme, či je tovar na sklade alebo nie a prípadne v Možnostiach môžeme definovať napríklad farbu, veľkosť, materál atď.
Facebook Obchod - vyplnenie produktu
Samozrejme po uložení produktu prebieha kontrola na strane Facebooku. Nemôžu sa predávať nelegálne produkty (drogy) ani napríklad výrobky zdravotnej starostlivosti, lieky, tabak, alkohol, zbrane, strelivo, zvieratá, produkty pre dospelých, predplatené alebo digitálne produkty, je toho viac ako dosť. Po zamietnutí produktu zo strany Facebooku sa samozrejme môžete odvolať a vyplnením príslušného formulára vysvetliť prečo to predávate. Ale vždy musíte rešpektovať podmienky Facebooku ktoré ste vytvorením Obchodu akceptovali.

#SoftverNaMieru

Vaše príspevky môžete označiť konkrétnym produktom (aj viacerými)

Ak vytvárate nový príspevok na vašej stránke, rozkliknutím troch bodiek si zobrazíte viac možností kde nájdete položku Označiť produkt. Tu si vyberiete z ponuky vlastných produktov ktoré priradíte k príspevku. Samotný príspevok dokončíte bežným spôsobom - pridáte text príspevku, fotografiu, možno pocit atď. A príspevok zverejníte - to je všetko!
Facebook Obchod - označenie príspevku produktom

Na záver pár odkazov

Informácie k FB obchodu, zmluva s obchodníkmi, pravidlá pre obchodníkov, špecifikácia pre produkty, doporučené postupy a komerčné zásady.